reede, 19. veebruar 2010

Pavlova

(II õnnestunud Pavlova, pilt lisatud hiljem)
Olen teinud järjest kaks ebaõnnestunud Pavlova torti. Need ebaõnnestusid ilmselt minu koduse pisikese ahju pärast. Olen siiani kõik toidud tehtud saanud, aga Pavlovad kõrbesid järjest ära. Ei saanud jätta jonni ja tuli ka kolmas kord proovida. See oli juba põhimõtte küsimus, et ära proovida üks kodus küpsetatud Pavlova. Seekord sai proovitud ema juures suurema ahjuga, et saaks tordi alumisele siinile küpsema panna. Koogi küpsemise ajal olin naelutatud tunniks ajaks ahju ette, et hinge kinni hoides protsessi jälgida. Lõpuks võttis küpsemine ja jahtumine liiga kaua aega ja kaunistamiseni me ei jõudnudki. Olime nagu hakid kallal, et proovida, kas sai ka hää. Sai küll!




Retsept:

4 toasooja munavalget
noaotsaga soola
220g suhkrut (iga munavalge kohta 55g)
2 tl maisitärklist
1 tl valget veiniäädikat

Vahusta munavalge tugevaks vahuks, lisades vahustamise ajal soola ja järk-järgult suhkrut. Lõpus maisitärklis ja veiniäädikas ning vahusta veel u 2 minutit. (Tärklise ja äädika idee on sellles, et Pavlova jääks seest nö vahukommine ja ümber beseene). Pane ahi 160 kraadi juurde sooja. Vahustatud taigen pane küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadi keskele ringikujuliselt (diameetriga 20 cm, võid ka pliiatsiga küpsetuspaberile ringi ette joonistada) ja silu spaatliga siledaks. Pane ahju ja alanda otseKOHE kuumust 110 kraadi juurde. Kook küpseb umbes 60 minutit, mina hoidsin 70 minutit. Peale küpsemist jätta lahtise uksega ahju jahtuma vähemalt 4-6 tunniks. (Meie hoidsime 4 tundi, sest siis juba kõigil kannatus katkes).




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar